Po více než roce proběhlo setkání společností poradenského trhu. Diskutovalo se nejen o změnách způsobených pandemií covidu ale především o plánech do budoucna, o digitalizace, změnách v chování klientů i o legislativních výzvách. Jaké byly odpovědi Mojmíra Kramného, ředitele holveru?
Co vše tedy doba covidová změnila na finančně poradenském trhu?
V době nejistoty jsme asi všichni zčásti plnili roli terapeutů a předávali jsme informace klientům i kolegům. Ale právě v otázce servisu byl největší problém. Poradci i klienti jsou zvyklí na přímou komunikaci a chvíli trvalo, než jsme se dokázali přesunout do online světa. Ale všichni to zvládli, a nakonec tak mohu říct, že práce poradců s klienty byla velmi dobrá.
Co se týká investic, tak se klienti jako by rozdělili na dvě skupiny. Jedni zůstali opatrní, ale další situaci vyhodnotili jako příležitost. I ostatní segmenty se vyvíjely optikou loňského roku nakonec se stabilními nárůsty.
To bylo hodnocení uplynulého více než roku. Jaké jsou vaše další plány a jak se vám letos daří?
Letos nás táhnou hypotéky, cílíme na obrat kolem 150 milionů. Rostou ale i ostatní segmenty. Ještě před covidem jsme plánovali vytvořit nový core systém, ale museli jsme se kvůli pandemii soustředit na digitalizaci administrativních procesů včetně podpisu na dálku. Nyní se vracíme k původnímu plánu. Zároveň v rámci toho systému chceme řešit komunikační platformu pro poradce i klienty.
Co se týká technologií, měly by mít jen podpůrnou roli. Do budoucna proto bude stále důležitější vzdělávání poradců a jejich specializace.
Z pléna: Jak se díváte na problém AML a vůbec „komunikace na dálku“? Jak to řešíte?
My řešíme první komunikaci osobní komunikací. A čekáme na vývoj BankID a jsme připraveni ji co nejdříve implementovat.
Celé shrnutí si můžete přečíst zde.
Zdroj: PROFI Poradenství & Finance – Časopis pro profesionální finanční poradce (profipf.cz)