mojmír kramný

Je potřeba rozvíjet digitální mindset, ne pouze vytvářet nové nástroje

Robustní CRM systém, srovnávače „na všechno“ a paperless proces je dnes samozřejmostí a nezbytností. Cena a energie tomu věnovaná však může přijít nadarmo, chybí-li edukace, dovednosti a digitální mindset.

--- redakce časopisu PROFI Poradenství & Finance

Nejprve bych se chtěla zeptat na vaše loňské výsledky, jste s nimi spokojen?

 

Ano, jsem spokojen, ale dlužno říct, že loňský rok bylo těžké nerůst. Celkově jsme zaznamenali zvýšení obratu o nějakých 40 %. Celý rok byl hodně tažený úvěry, ale rostli jsme i v pojištění, u kterého se nám daří měnit poměr mezi produkcí životního a neživotního pojištění.

 

Vidíte nějaké dopady posledních dvou covidových let na poradenský trh? Změnila ho nějakým způsobem pandemie?

 

Myslím, že z dlouhodobého pohledu ho významně nezasáhla, spíše nakopla ke změnám. Rozhodně to nebylo tak horké, jak se očekávalo a nedopadlo to na náš business tak, jako v některých jiných odvětvích. Byl to v podstatě počáteční šok a následný návrat k normálu. Očekávám spíše dopady zvýšené inflace, úrokových sazeb atd.

A co holver, kam vás to vše posunulo?

 

Neřekl bych, že by nás pandemie nějak posunula nebo nasměrovala jiným směrem. V podstatě jsme si jen potvrdili, že jdeme po správné cestě, a to, co jsme připravovali, se nám zúročilo. Již před pandemií jsme měli vyřešenou povinnou dokumentaci a elektronický podpis, sjednávače pojištění a úvěrů, paperless proces, používali jsme interně Teams a jiné nástroje. Dnes to je standard, ale před dvěma lety tak úplně nebyl.

Nyní se vraťme k našemu loňskému rozhovoru a k hodnocení vašich tehdejších plánů, o kterých jsme si před necelým rokem povídali. Jak dopadla jejich realizace? Bylo jich více než dost v poměrně krátkém čase, podařilo se vám je naplnit?

 

Ano, podařilo. Začali jsme již před dvěma lety, kdy jsme si analyzovali naši pozici, zvážili možnosti a udali směr, kterým půjdeme. Věděli jsme, že chceme zachovat osobní servis, rychlou reakční dobu a vzdělávání. Naše Achillova pata však byla v systému. Ne, že bychom se na něj nemohli spolehnout, ostatně dlouhá léta byl spolehlivou páteří celého holveru a naší konkurenční výhodou. Postupem času mu ale začaly chybět moderní CRM funkce a workflow, které by ještě více zvýšily jeho obchodní potenciál. Mohli jsme tedy buď zůstat u stávajícího řešení, nebo se vzdát komfortu a zavelet rázně ke změnám. Znamenalo to pro nás restart a výzvu zároveň, na řadu přišlo mnoho transformací, novinek a aktualizací. Říká se, že každá změna bolí… My jsme ji ale zvládli a investice do ní se nám rozhodně vyplatila.

Co jste tedy změnili a jak se to projevilo?

 

Abychom mohli realizovat to, co jsme si předsevzali, museli jsme udělat několik personálních změn v našich řadách a posílit tým o nadšence, kteří sdílejí stejné hodnoty a vize. Odborníky, kteří se nebojí změn a umí je uskutečnit. Mám velkou radost z toho, jak se nám to povedlo a jak celý tým pohání nadšení pro společnou věc. Rozhodli jsme se investovat do rozvoje technologií a zavázali se k tomu, že budeme vybírat jen ty nejlepší nástroje, které jsou na trhu k dispozici. Tedy jen profesionální nástroje od společností, které se plně soustředí na neustálý rozvoj i udržitelnost těchto řešení. V tomto ohledu jsme nedělali kompromisy.
Z tohoto důvodu jsme jako klíčového partnera a dodavatele obchodních nástrojů vybrali společnost Business Logic. Oceňujeme hlavně jejich flexibilitu, dynamiku a kvalitu dodávaných řešení. Ukončili jsme rovněž vývoj původního core systému a vystavěli nové základy nad platformou Salesforce, světovou jedničkou mezi CRM. Pro rozvoj tohoto systému jsme našli tým lidí, který má bohaté zkušenosti, inovativní pohled na věc a skvělý drive.
Prostřednictvím propojení nového systému a nástrojů jsme se významně posunuli v digitalizaci celého obchodního procesu. Zrychlili jsme administrativu a snížili chybovosti na minimum. Oblíbenost těchto nástrojů vidíme i ve směřování produkce, která jde primárně digitální cestou. Například ve sjednávači hypotečních úvěrů děláme více než 75 % produkce (u napojených bank) a ve sjednávači neživotního pojištění dokonce přes 80 %. Nově máme spuštěn také modul životního pojištění, od kterého si do budoucna hodně slibujeme.

 

Přečíst celý článek

Štítky

Nejnovější

Související články

Rok velkých změn

fintech Úvěry / 29. 06. 2022

Zastavte ten kolotoč…

fintech / 20. 12. 2022

ilustrace hacker

Pokud svým klientům posíláte e-mailem cokoliv, co byste nenapsali na pohlednici, zašifrujte to. Radí odborník na kyberbezpečnost.

fintech / 21. 05. 2020