razítko

holver přichází s horkou novinkou. Poradcům nyní potvrdí vinkulaci pojistného plnění na centrále.

Horkou novinkou, kterou holver připravil pro své poradce, je možnost potvrzení vinkulace pojistné smlouvy z pojištění majetku občanů, a to na centrále. Cílem je ušetřit čas zprostředkovatelům a sjednotit proces zpracování obchodu. Aktuálně holver potvrzuje vinkulaci u sedmi pojišťoven a další budou postupně do portfolia přibývat.

--- Martina Štichauerová, Miroslav Kraus – holver

„Potvrzení vinkulace probíhá na centrále holveru. Jedná se tak o unikátní službu na poradenském trhu. Vše potřebné vyřídíte rychle, elegantně a na jednom místě. Navíc tam, kde to banky a pojišťovny umožňují, i zcela bezkontaktně,“ upřesňuje Martina Štichauerová, podpora pro úvěry v holveru.

S pojmem vinkulace pojistného plnění nebo vinkulace pojistné smlouvy se setkáváme především v procesu vyřizování hypotečního úvěru, případně jiných typů úvěrů na nemovitost, kdy je vinkulováno budoucí pojistné plnění ve prospěch banky, která poskytuje úvěr. Dle znění nového občanského zákoníku (zákon č. 89/2012 Sb.) se v praxi setkáte spíše s pojmem „Zástavní právo k pojištěné nemovité věci“.

Jedná se o instrument, díky kterému může banka (věřitel) v případě škody na nemovitosti použít pojistné plnění na úhradu svého dluhu a „ochránit“ tak nemovitost, na kterou poskytla financování.
Vinkulace musí být provedena vždy se souhlasem pojištěného. Banky a stavební spořitelny na základě předložené pojistné smlouvy vystaví klientovi „Oznámení o vzniku zástavního práva k pojištěné nemovité věci“. Některé banky si na základě vyplněných a klientem podepsaných dokumentů zajištují vinkulaci samy, ale u některých bank je potřeba dokumenty doručit na pojišťovnu, která vinkulaci potvrdí a klient je následně předává zpět do banky.

 

Jaké výhody služba přináší pro poradce?

  • Všechny dokumenty k danému obchodu na jednom místě bez návštěvy pojišťovny
  • Rychlost zpracování
  • Potvrzení vinkulace elektronicky

 

„Šetříme tak našim zprostředkovatelům čas a snažíme se sjednotit proces zpracování obchodu. Aktuálně umíme potvrdit vinkulaci u sedmi pojišťoven a další budeme do portfolia postupně doplňovat. Věříme, že v aktuální době omezeného setkávání a s rostoucím zájmem o digitalizaci a usnadnění procesu zpracování obchodních případů, bude tato služba pro naše poradce přínosem a díky ní budou moci svým klientům nabídnout kompletní servis,“ dodává Miroslav Kraus, podpora pro pojištění v holveru.

Štítky

Doporučené

Související články

oči

Chránit data je novou výzvou pro všechny

Pojištění / 14. 08. 2020

ocenění

holver získal dvě ocenění na poli hypotečních úvěry

Úvěry / 10. 01. 2019

Čekání na zázrak

Pojištění / 19. 01. 2023