mojmír kramný

Je potřeba rozvíjet digitální mindset, ne pouze vytvářet nové nástroje

Robustní CRM systém, srovnávače „na všechno“ a paperless proces je dnes samozřejmostí a nezbytností. Cena a energie tomu věnovaná však může přijít nadarmo, chybí-li edukace, dovednosti a digitální mindset.

--- redakce časopisu PROFI Poradenství & Finance

Nejprve bych se chtěla zeptat na vaše loňské výsledky, jste s nimi spokojen?

 

Ano, jsem spokojen, ale dlužno říct, že loňský rok bylo těžké nerůst. Celkově jsme zaznamenali zvýšení obratu o nějakých 40 %. Celý rok byl hodně tažený úvěry, ale rostli jsme i v pojištění, u kterého se nám daří měnit poměr mezi produkcí životního a neživotního pojištění.

 

Vidíte nějaké dopady posledních dvou covidových let na poradenský trh? Změnila ho nějakým způsobem pandemie?

 

Myslím, že z dlouhodobého pohledu ho významně nezasáhla, spíše nakopla ke změnám. Rozhodně to nebylo tak horké, jak se očekávalo a nedopadlo to na náš business tak, jako v některých jiných odvětvích. Byl to v podstatě počáteční šok a následný návrat k normálu. Očekávám spíše dopady zvýšené inflace, úrokových sazeb atd.

A co holver, kam vás to vše posunulo?

 

Neřekl bych, že by nás pandemie nějak posunula nebo nasměrovala jiným směrem. V podstatě jsme si jen potvrdili, že jdeme po správné cestě, a to, co jsme připravovali, se nám zúročilo. Již před pandemií jsme měli vyřešenou povinnou dokumentaci a elektronický podpis, sjednávače pojištění a úvěrů, paperless proces, používali jsme interně Teams a jiné nástroje. Dnes to je standard, ale před dvěma lety tak úplně nebyl.

Nyní se vraťme k našemu loňskému rozhovoru a k hodnocení vašich tehdejších plánů, o kterých jsme si před necelým rokem povídali. Jak dopadla jejich realizace? Bylo jich více než dost v poměrně krátkém čase, podařilo se vám je naplnit?

 

Ano, podařilo. Začali jsme již před dvěma lety, kdy jsme si analyzovali naši pozici, zvážili možnosti a udali směr, kterým půjdeme. Věděli jsme, že chceme zachovat osobní servis, rychlou reakční dobu a vzdělávání. Naše Achillova pata však byla v systému. Ne, že bychom se na něj nemohli spolehnout, ostatně dlouhá léta byl spolehlivou páteří celého holveru a naší konkurenční výhodou. Postupem času mu ale začaly chybět moderní CRM funkce a workflow, které by ještě více zvýšily jeho obchodní potenciál. Mohli jsme tedy buď zůstat u stávajícího řešení, nebo se vzdát komfortu a zavelet rázně ke změnám. Znamenalo to pro nás restart a výzvu zároveň, na řadu přišlo mnoho transformací, novinek a aktualizací. Říká se, že každá změna bolí… My jsme ji ale zvládli a investice do ní se nám rozhodně vyplatila.

Co jste tedy změnili a jak se to projevilo?

 

Abychom mohli realizovat to, co jsme si předsevzali, museli jsme udělat několik personálních změn v našich řadách a posílit tým o nadšence, kteří sdílejí stejné hodnoty a vize. Odborníky, kteří se nebojí změn a umí je uskutečnit. Mám velkou radost z toho, jak se nám to povedlo a jak celý tým pohání nadšení pro společnou věc. Rozhodli jsme se investovat do rozvoje technologií a zavázali se k tomu, že budeme vybírat jen ty nejlepší nástroje, které jsou na trhu k dispozici. Tedy jen profesionální nástroje od společností, které se plně soustředí na neustálý rozvoj i udržitelnost těchto řešení. V tomto ohledu jsme nedělali kompromisy.
Z tohoto důvodu jsme jako klíčového partnera a dodavatele obchodních nástrojů vybrali společnost Business Logic. Oceňujeme hlavně jejich flexibilitu, dynamiku a kvalitu dodávaných řešení. Ukončili jsme rovněž vývoj původního core systému a vystavěli nové základy nad platformou Salesforce, světovou jedničkou mezi CRM. Pro rozvoj tohoto systému jsme našli tým lidí, který má bohaté zkušenosti, inovativní pohled na věc a skvělý drive.
Prostřednictvím propojení nového systému a nástrojů jsme se významně posunuli v digitalizaci celého obchodního procesu. Zrychlili jsme administrativu a snížili chybovosti na minimum. Oblíbenost těchto nástrojů vidíme i ve směřování produkce, která jde primárně digitální cestou. Například ve sjednávači hypotečních úvěrů děláme více než 75 % produkce (u napojených bank) a ve sjednávači neživotního pojištění dokonce přes 80 %. Nově máme spuštěn také modul životního pojištění, od kterého si do budoucna hodně slibujeme.

 

Přečíst celý článek

Štítky

Nejnovější

Související články

mojmir kramny

Role poradce bude více vztahová, zaměřená na kvalitní poradenství v klíčových segmentech

fintech / 14. 06. 2021

digi fórum

Digi fórum: výstup z panelové diskuse na Colors of Finance

fintech holver active / 19. 10. 2021

mojmír kramný

Nebát se změn a mít odvahu je realizovat

fintech / 08. 06. 2022